כל מה שחשוב וכדאי לדעת על זכויות חולי סרטן

זכויות חולי סרטן

זכויות חולי סרטן

למרות הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים והחידושים הרפואיים, העוזרים להתמודד עם בעיות רפואיות שונות ובעיקר עם מחלות קשות, עדיין ישנם רבים הסובלים ממחלת הסרטן, המאלצת אותם להתמודד מול אתגרים לא פשוטים. אמנם, בניגוד לעבר, ישנן לא מעט תרופות למחלה וגם טיפולים נקודתיים המיועדים למחלות הסרטן השונות, אולם לצד כל זה, יש לחולים לא מעט התמודדויות בחיי היום יום עצמם.

בואו לדבר על הזכויות – פורום מימוש זכויות רפואיות.

זכויות חולי סרטן כוללות, במסגרתן, מענה לצרכיהם השונים של החולים ופתרון לבעיות שונות, שמולן הם נאלצים להתמודד. זכויות אלו יכולות להיות בצורת קצבאות, הניתנות להם, הנחות או פטורים מתשלומים שונים.

הנה לפניכם, על קצה המזלג, כמה מזכויותיהם של חולי הסרטן, זכויות על פי החוק:

  • קצבת נכות כללית – אחת מתוך כמה זכויות חולי סרטן היא קצבת הנכות הכללית, הניתנת לחולים במידה ונפגע כושר ההשתכרות שלהם, בין אם מדובר בתקופה זמנית קצרה או תקופה ארוכה. מכיוון שחולים רבים נאלצים לעבור טיפולים קשים, הם מפסידים לא מעט ימי עבודה ולכן נפגע כושר השתכרותם באופן משמעותי. במקרים אלה הם יכולים להגיש לביטוח הלאומי תביעה לתשלום קצבת נכות, אליה יצרפו אישור מיוחד, אותו ממלא הרופא האונקולוג. במסגרת קצבה זו ניתן לקבל תוספת מיוחדת, הנקראת "קצבת שירותים מיוחדים" (לחולה התלוי בעזרת הזולת בביצוע הפעולות היומיומיות) והיא ניתנת בהתאם למצבו של החולה ותלותו בזולת.
  • קצבת אובדן כושר עבודה – חולי סרטן בעלי ביטוח חיים, יכולים לפנות אל חברת הביטוח שלהם ולתבוע אותה עבור כיסוי בגין אובדן כושר עבודה, שנגרם בשל מחלת הסרטן. מדובר בדרך כלל בגמלה בגובה של 75 אחוזים מהשכר שניתנת לחולים שאינם יכולים לשוב לעבודתם או סובלים מבעיות שונות, המגבילות את כושר העבודה שלהם. עם זאת, ישנם ביטוחים הכוללים הרחבות וכיסויים נוספים, אשר מוטב לבררם טרם תחילת מימוש הזכויות.
  • פטור ממס הכנסה – על פי החוק, זכאים חולי סרטן לקבל פטור ממס הכנסה במידה ודרגת נכותם עומדת על 100%, או 90 אחוזים ומעלה אם מדובר בשלל מחלות, לרבות סרטן. בין אם מדובר בחולים העוברים טיפולים אונקולוגיים שונים, חולים שעברו ניתוח בשל גידול סרטני או חולים הסובלים מגרורות או מחלת סרטן מפושטת, הם זכאים לפטור לתקופה זמנית.
  • ביטוח בריאות – חולי סרטן שרכשו ביטוח בריאות פרטי זכאים לקבל החזרים בגין תרופות שונות, ניתוחים או טיפולים שאינם נכללים במסגרת סל הבריאות. מדובר בתרופות וטיפולים יקרים במיוחד, שאינם מסובסדים על ידי קופות החולים, אך יכולים להציל חיים. חולי סרטן בעלי ביטוח בריאות חשוב שישתמשו בו ויממשו את זכויותיהם במסגרתו.

במקרים בהם מערימים קשיים על חולי הסרטן ואינם מאפשרים להם לממש את זכויותיהם, ניתן להיעזר בעורכי דין, המתמחים בתביעות הקשורות למימוש זכויות חולי סרטן ויכולים לייצג את החולה בבית המשפט ולסייע לו לקבל את זכויותיו המגיעות לו על פי החוק.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום ביטוח לאומי

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך