טיפים לאחר תאונה בשטח ציבורי

נפגעתם עקב תאונה בשטח ציבורי ? נגרמו לכם נזקי גוף ? אינכם יודעים מה לעשות ? בכתבה זו עצות שימושיות אשר עשויות לסייע לכם במימוש זכויותיכם. 

נפילה בשטח ציבורי

ביצוע הפעולות הבאות עשוי לשפר מצבם המשפטי של תביעות נזיקין ולהקל עליכם במימוש זכויותיכם עקב תאונה בשטח ציבורי אל מול הגורם המזיק:

איספו ראיות

שמרו ותעדו שמותיהם ופרטיהם האישיים של עדים ואנשים אשר היו נוכחים באזור בו התרחשה תאונה ואשר הבחינו בפגיעתכם וקיומו של מכשול או מפגע. בקשו את שמם המלא, מספר תעודת הזהות, כתובת ומספר טלפון ליצירת קשר.

כיום, כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו מצלמה בטלפון הסלולארי, לכן ככל ומצבכם הרפואי מאפשר לכם, צלמו את האיזור בו התרחשה תאונה והמפגע, ממספר זוויות. ככל ומצבכם הרפואי לא מאפשר לכם לצלם את האזור בו התרחשה תאונה, בקשו מבן משפחה או חבר קרוב לגשת לאזור התאונה ולצלם המפגע. לתשומת ליבכם, פעמים רבות מספר ימים לאחר תאונה מתקן הגורם המזיק את המפגע. לפיכך, רצוי לשוב אחת לתקופה למקום בו התרחשה תאונה ולוודא האם נעשו תיקונים. וככל ונעשה שינוי במקום, קרי תיקון של מפגע יש לצלמו.

נבקש להדגיש, כי ראיות חיוניות והכרחיות להוכחת אחריות המזיק בהליכי תביעות נזיקין.

טיפולים רפואיים

פנו לקבלת טיפול רפואי בהקדם ככל הניתן, גם אם אתם סבורים, כי נגרם לכם נזק זמני וחולף. הדבר דרוש על מנת לוודא שאינכם סובלים מנזקים שאינם נגלים לעין. כמו כן, בהגעתכם למוקד הרפואי, ציינו, כי הגעתם עקב תאונה שעברתם ואשר מקורה מכשול בשטח ציבורי. יש להדגיש עניין זה גם בהמשך המעקב והטיפול הרפואי אצל שאר הגורמים הרפואיים המטפלים.

הקפידו לעבור טיפולים רפואיים במידת הצורך וציינו כל נזק ומגבלה שנגרמה לכם. את כל המסמכים הרפואיים יש כמובן לשמור. שכן, פרט לנחיצותם לשם הטיפול הרפואי, המסמכים חיוניים למימוש זכויותיכם בהליך המשפטי.

הקפידו על דיווח אחיד של נסיבות האירוע

פעמים רבות לא נמצאים עדים וקיים קושי רב בהוכחת אירוע התאונה או קיומו של מכשול או מפגע בבית המשפט. במקרים אלה, קיימת חשיבות רבה למהימנות עדותכם ומסירת נסיבות האירוע על ידכם לרשויות השונות, כגון: קופת החולים, בית החולים, ביטוח לאומי, משטרת ישראל וכדומה. דיווח לא אחיד של נסיבות האירוע עלול לערער את מהימנות טענתכם בדבר קיום האירוע והפרטים הנטענים. לכן, הימנעו מדיווח לא אחיד של האירוע והותרת מקום לפרשנויות של נסיבותיו.

שמרו קבלות והוצאות אשר אלמלא אירוע התאונה לא הייתם מוציאים

בין היתר שמרו, העתק קבלות עבור דמי השתתפות בטיפולים רפואיים בקופ"ח, רכישת תרופות, עזרים רפואיים, נסיעות, עוזרת בית וכד'.

היזהרו מחוקרים ופנו לקבלת ייעוץ משפטי על ידי עורך דין בהקדם ככל הניתן – ייעוץ, הדרכה וליווי משפטי על ידי עו"ד הבקיא בנושא תביעות נזיקין, מוקדם ככל הניתן, עשוי לשפר את מצבכם המשפטי.

לקבלת ייעוץ משפטי והערכת סיכויי תביעתכם ע"י עורך דין הבקיא בנושא תביעות נזיקין, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות טופס "יצירת קשר" המופיע באתר. נדגיש, כי פנייתכם חסויה ואינה מחייבת.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום דיני נזיקין

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

תגובות

2 תגובות

  • 4 ביוני 2019 בשעה 8:30

    נפגעתי ממעקה בשטח ציבורי אשמח להתייעצות ללא התחייבות בכדי לדעת איך לממש את זכותי בהגשת תביעה כנגד הגורם המזיק

    • 4 ביוני 2019 בשעה 11:58

      מרים היקרה, נשמח לנסות לסייע ולעזור, אך דרושים לנו יותר פרטים לגבי נסיבות התאונה, המפגע והנזק. אנא השאירי לנו פרטים ליצירת קשר בהודעה פרטית. בריאות שלמה!

התגובה שלך