איפה היה הצוות הרפואי

התקבלה תביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים מאיר בגין כשלים שאירעו מצד הצוות הרפואי במהלך לידה. התובעים קיבלו פיצוי בסך למעלה ממיליון ש"ח.

רשלנות רפואית של בית חולים ? איחור בביצוע ניתוח קיסרי ביולדת:
בית המשפט המחוזי בירושלים פסק לאחרונה פיצוי בסך של 1,140,890 שקלים במסגרת תביעת רשלנות רפואית שהוגשה נגד בית חולים מאיר.
התביעה הוגשה בנוגע ללידתה של פלונית שנפטרה בטרם עת, בהיותה בת שנה בלבד. הוריה של המנוחה הגיעו לבית חולים מאיר כשבועיים לפני הלידה, בכדי לקבל המלצה כיצד לבצע את הלידה ? לידה טבעית או ניתוח קיסרי. יש לציין כי הפניה לבית החולים נעשתה משום שבלידה האחרונה, כאשר נולד בנה הראשון, עברה האם ניתוח קיסרי וידוע כי ישנו סיכון מסוים בלידה טבעית שבאה לאחר לידה קיסרית.

נגרם לך נזק במהלך ניתוח קיסרי ? התייעצי כעת בפורום רשלנות רפואית

הרופא המטפל שקיבל את פניהם בבית החולים קבע כי אין כל מניעה ליילד את האם בלידה טבעית. כשהגיע רגע הלידה, הגיעה התובעת ובעלה לבית החולים, אשר החל בביצוע הלידה. בשלב מסויים הבחינו הרופאים בהאטות משמעותיות בדופק העובר ורק לאחר נסיונות כושלים לייצב את הדופק, הוחלט כי יש ליילד את המנוחה בניתוח קיסרי.
מספר שבועות לאחר הלידה, אובחנה המנוחה כמי שסובלת מנזק נוירולוגי חמור ופיגור שכלי, אשר הביאו, כאמור לעיל, לפטירתה. במסגרת חוות הדעת שצירפו התובעים לכתב תביעה רשלנות רפואית של בית חולים מאיר, ציין המומחה מטעמם כי אמנם ניתן לבצע לידה טבעית ביולדת לאחר שזו ילדה בעבר בניתוח קיסרי, אולם לידה שכזו מהווה אתגר לצוות הרפואי, אשר חייב לצפות את הסיכונים שעלולים לקרות בהמלך הלידה (קרע ברחם הוא הסיבוך השכיח ביותר במקרים אלו). זאת ועוד, הסימן השכיח ביותר בעובר, אשר מעיד על מצוקתו במקרים אלו, הינו האטה בדופק. אשר על כן, כאשר מופיעה האטה בדופק העובר בנסיבות האמורות, אין כל מקום להפעיל שיקול דעת ויש ליילד את העובר בניתוח קיסרי דחוף. היות והצוות הרפואי לא נהג כאמור, יש לראות בכך רשלנות רפואית של בית חולים מאיר, הנושא באחריות בגין רשלנותם של הרופאים המיילדים.
לעומת זאת, חוות הדעת שהוגשה מטעם הנתבעים הגיעה למסקנה הפוכה, לפיה אין כל רשלנות רפואית של בית חולים במקרה דנן, היות והפרקטיקה הרפואית המקובלת בנסיבות דנן מורה על חילוץ העובר בניתוח קיסרי, בתוך שלושים דקות מרגע הופעת ההאטה בדופק. מכיוון שהצוות הרפואי ערך את הניתוח הקיסרי בתוך פחות משלושים דקות מרגע שהופיעה ההאטה בדופק, אין כל הפרה של חובת הזהירות מצידו.
טענה נוספת אותה העלה בית החולים נוגעת לאי קיומו של יסוד הקשר הסיבתי שבין הרשלנות הנטענת לנזקי המנוחה, שכן, לדידו, אף אם היה מבוצע ניתוח קיסרי מלכתחילה, ייתכן והמנוחה עדיין הייתה סובלת מנזקים נוירולגיים חמורים.

רוצים לקרוא עוד על ניתוחים קיסריים ? כנסו לרשלנות רפואית פסקי דין
בית המשפט מאמץ את חוות הדעת שהגישו התובעים לעניין רשלנות רפואית של בית חולים מאיר וקובע כי על פי הפרקטיקה הנהוגה היה מקום להחליט על הפסקת הלידה הטבעית ועריכת ניתוח קיסרי במועד מוקדם יותר.
לא זו אף זו, בית המשפט אף מכיר בקיומו של קשר סיבתי ישיר בין האיחור הרשלני בביצוע הניתוח הקיסרי לבין נזקיה של המנוחה וקובע, בהמשך לכך, כי סביר להניח שמותה של המנוחה היה נמנע לו היה מבוצע באימה ניתוח קיסרי במועד.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך