רשלנות ברפואת אף אוזן גרון

רשלנות רפואית אף אוזן גרון

רפואת האף אוזן גרון הינה רפואה העוסקת במחלות מסוגים שונים, הקשורות ללוע, לפה, לאוזניים, לדרכי הנשימה, לבלוטות הרוק או בלוטת התריס, לגידולים בצוואר, לבעיות בדרכי הדיבור, לאלרגיות ועוד. תביעות רשלנות רפואית אף אוזן גרון הינן תביעות המוגשות, בדרך כלל, כנגד רופאים המתמחים בכך או רופאי משפחה המטפלים לא אחת בבעיות בריאותיות שונות השייכות לתחום זה. בעקבות המודעות הגבוהה לחשיבות מתן טיפול מתאים והתנהלות מקצועית אל מול המטופל, אנו שומעים על יותר ויותר תביעות בגין רשלנות רפואית, שחלקן מתייחסות לתחום האף אוזן גרון.

סוגי התביעות הקיימות בתחום האף אוזן גרון

תביעות רשלנות רפואית אף אוזן גרון מוגשות מדי שנה לבית המשפט בשל טיפול רפואי לקוי או אבחון שגוי. בדומה לכל תחום רפואי אחר, גם על הרופאים, המתמחים בתחום האף אוזן גרון, חלה חובת זהירות בכל הקשור להתנהלותם אל מול מטופליהם. במקרים בהם חובת זהירות זו הופרה, ניתן להגיש נגדם תביעת רשלנות רפואית ובקשה לפיצויים. על פי חוק זכויות החולה, מחויב כל רופא להסביר למטופליו על ההליך הרפואי שאותו הם עומדים לעבור ולקבל מהם הסכמה מדעת לכך. וכדי לקבל את הסכמתם, על הרופא לספק למטופלים את כל המידע הרלוונטי על הטיפול המבוצע, על השלכותיו, על הסיכונים הכרוכים בו ועוד.

ישנן תביעות רשלנות רפואית אף אוזן גרון שהוגשו בשל אי הסכמה מדעת, כלומר, לא נמסר למטופל המידע הרפואי באשר לטיפול המוצע לו בתחום האף אוזן גרון ולכן גם אם הסכים לקבלו, הרי שלא ידע מראש על השלכותיו של הטיפול, על סכנותיו וכדומה. במקרים אלה, הרי שמדובר ברשלנות רפואית המצדיקה הגשת תביעה משפטית ובחינת האפשרות לקבל פיצויים. גם מקרים בהם נגרם נזק בריאותי או נפשי למטופל בעקבות טיפול כלשהו בתחום זה, וניתן להוכיח כי אכן קיים קשר בין הטיפול שניתן לבין הנזק שנגרם, הרי שמדובר בעילה לתביעה.

סיוע משפטי וייעוץ מקדים לצורך התנהלות נכונה

במידה וישנו חשש כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, חשוב לפנות בהקדם לעורכי דין, המתמחים בתחום הרשלנות הרפואית לצורך קבלת ייעוץ מקדים. תביעות רשלנות רפואית הינן תביעות מורכבות במיוחד. על עורך הדין להכיר את התחום היטב ולהצליח להוכיח לבית המשפט את הקשר הסיבתי שבין הנזק הבריאותי שנגרם לטיפול שניתן. רק עורך דין בעל ניסיון בתחום ועם יכולת מקצועית גבוהה, יוכל להתמודד עם כך באופן הנכון ביותר ולסייע להגיש את התביעה בבית המשפט.

דוגמאות לתביעות רשלנות רפואית אף אוזן גרון

קיימות דוגמאות רבות למקרים של תביעות רשלנות רפואית בתחום האף אוזן גרון. אחת מהן היא תביעה שהוגשה לבית המשפט בעקבות ניתוח באף שכשל וגרם לנזק נפשי וגם פיזי למטופל. ניתוח אף דורשים רמת מיומנות גבוהה מאד ויכולת מקצועית רבה. במקרים בהם תוצאות הניתוח אינן כפי שהובטח או אינן מתקבלות על הדעת, הרי שישנה סבירות שמדובר בניתוח שבוצע באופן שאיננו מקצועי או מתאים. זאת, כמובן, לצד הסיכונים העשויים להיות נלווים לניתוח מסוג זה במידה ואיננו מתבצע על ידי רופא מומחה. דוגמא נוספת לתביעה שהוגשה גם כן בתחום האף אוזן גרון, הינה במקרה שבה לא אובחן כראוי גידול ממאיר באזור האף, שהוביל בהמשך להחרפת מצבו של המטופל. אבחון לקוי הינו, ללא ספק, מקרה של רשלנות רפואית, כפי שטען בית המשפט שהצדיק את התביעה שהוגשה ואת קבלת הפיצוי הכספי, שנדרש על ידי התובע.

לסיכום, במידה ונגרם לכם נזק נפשי או פיזי בעקבות טיפול בתחום האף אוזן גרון, מומלץ לכם לפנות בהקדם אל עורך דין המתמחה בתחום זה על מנת לבדוק האם אכן זהו מקרה של רשלנות רפואית, ואם כן, כיצד יש להתנהל נכון כדי להוכיח זאת ולקבל את הפיצוי הראוי.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך