החזרי הוצאות נסיעה

החזר הוצאות נסיעה

החזרי הוצאות נסיעה בתביעות רשלנות רפואית

לעתים נדמה לתובעים בתביעות רשלנות רפואית, כי החזרי הנסיעות לטיפולים הינם רק סעיף שולי בעלויות הפיצויים המגיעים להם. אולם המציאות מוכיחה שבטווח הארוך החזרי הוצאות הנסיעה עלולים לנסוק לכדי מאות אלפי שקלים, עקב תכיפות הטיפולים הנדרשים ומרחק הנסיעה של הניזוק מהמוסדות הרפואיים.

יש לציין כי הוצאות אלו מתווספות גם לתביעת פיצויים בגין הוצאות ניידות מוגברת, כדוגמת רכישת ואחזקת רכב מיוחד כולל האביזרים הנלווים. לכן, חשוב לתת את הדעת לסעיף הוצאות הנסיעה בתביעה ולדרוש פיצוי הולם מהנתבעים.

תביעות פיצויים בגין החזרי נסיעות

בכל תביעת נזיקין בארץ העיקרון המנחה את בית המשפט הינו השבת המצב לימים שלפני הפגיעה, לכן מוטלת על הנתבע חובת פיצוי הניזוק עבור כל הוצאת נסיעה הנדרשת בעקבות פגיעתו.

יש לדעת כי בתביעות פיצויים בגין החזרי נסיעה קיים סיווג לפי שני סוגי הוצאות עיקריים:

  • החזרי הוצאות נסיעה לטיפולים ובדיקות רפואיות, הנדרשים בעקבות הנזק והמוגבלויות שנגרמו מן הרשלנות הרפואית.
  • החזרי הוצאות נסיעה מוגברות הנובעות ממוגבלות הניזוק כתוצאה מהרשלנות הרפואית, כדוגמת אובדן יכולת הליכה המצריך ריבוי נסיעות אף למרחקים קצרים.

פיצויים אלו מתייחסים הן להוצאות נסיעות שהניזוק מימן בעבר, והן לעלויות המשוערות של הוצאות נסיעה הצפויות לו בעתיד, ועשויים לכלול גם הוצאות נסיעה של בני משפחה. בכל המקרים סוג ההסעה, פרטית או ציבורית, תותאם לצרכיו ולמצבו הרפואי של הנפגע, ותיקבע על פי חוות הדעת הרפואית המוצגת במשפט על ידי התביעה.

על מנת להוכיח את הוצאות הנסיעה על התובע להציג בפני בית המשפט קבלות מקוריות ואמינות, הנוקבות בסכומים שתואמים לתעריפים הקיימים בשוק, והמעידות על עלויות נסיעה שונות להן הוא נדרש.

דוגמא לכך הן קבלות עבור תדלוק, הוצאות נסיעה ברכב, מוניות, תחבורה ציבורית, ותשלום עבור חנייה בחניונים או במקומות חנייה עירוניים בתשלום. בעזרת קבלות אלו תוכל התביעה לבסס את טענתה לצורך בהחזרי נסיעות, ולפיהן יחושב גובה הפיצוי שישולם לניזוק.

חשוב לציין כי דרישות להוצאות נסיעה אשר אינן מתקבלות על הדעת מבחינת היקף ועלות, עלולות לגרום לדחיית הפיצוי בגין ראש נזק זה או אף במקרים חריגים התביעה ולחיוב התובע בהוצאות המשפט עקב סילוף ראיות.

להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום

מלבד נזקים בריאותיים, לנפגע בגין רשלנות רפואית נגרמים גם נזקים כספיים העשויים להצטבר עם השנים לכדי סכומי כסף נכבדים. על מנת לממן את ההוצאות הנדרשות, כולל החזרי נסיעה, חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום אשר יכוון וידריך אתכם לאורך כל התביעה.

בין היתר, עורך הדין יסביר ויסייע בידכם בחישוב סכום הפיצויים המגיע לכם עבור הוצאת נסיעות. החישוב מסתמך על הוצאות הנסיעות בעבר בהתאם לקבלות, וכמו כן מסתמך על חומרת נזק הפגיעה המוערכת בחוות הדעת הרפואית. בעזרת אלו יציג עורך הדין בפני בית המשפט הערכה גלובאלית של צרכי הנסיעות של התובע בעתיד.

דוגמא להחזרי הוצאות נסיעות

דוגמא נפוצה להחזרי הוצאות נסיעה הנובעות ממוגבלות הניזוק בגין רשלנות רפואית, הינה במקרים של פגיעה בכושר ההליכה והמוטוריקה כדוגמת פגיעה ברגלי התובע, פגיעה עצבית, או ניזוק שנולד עם שיתוק מוחין עקב רשלנות רפואית בלידה. במקרים כגון אלו נדרש הניזוק להוצאות נסיעה מוגברת מכיוון שאינו יכול ללכת אפילו למרחקים קצרים, שאלמלא הפגיעה היה יכול לעברם בהליכה. לכן  יהיה זכאי לפיצויים בגין הוצאות נסיעה מוגברת.

סיכום

החזרי הוצאות נסיעה מהווים חלק חשוב מפיצויי תביעת רשלנות רפואית. גובהם משתנה ממקרה למקרה ונקבע על פי חומרת הפגיעה ותכיפות הבדיקות והטיפולים הנדרשים לניזוק. חשוב לדרוש בפני בית המשפט פיצוי ריאלי והולם,  ולהציג קבלות מקוריות אשר יעידו על הוצאות אלו.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום רשלנות רפואית

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך