תביעת הסיעוד נדחתה? אסור לוותר, עמדו על הזכויות

דחיית תביעות מבוטחי סיעוד על ידי תאגידי הביטוח

אם תעיינו בפסקי דין שונים המתפרסמים באינטרנט, בוודאי תתקלו בכותרות אודות חברות ביטוח גדולות וידועות כמו הפניקס, הראל או כלל, הדוחות לעיתים את תביעות מבוטחיהן. חלקן של דחיות אלו אכן מוצדקות, אך מכאן ועד קבלת טענות החברה באופן חד משמעי המרחק רב, גם כאשר מדובר בחברה גדולה ובעלת מוניטין כמו הפניקס הראל, כלל וכו'.

לכן, במידה ונדחתה תביעתכם, יש לפנות לייעוץ משפטי מאת עורך דין המתמחה בתחום הביטוח בכלל והביטוח הסיעודי בפרט, על מנת לבדוק אם קיימת עילה לערער על קביעת החברה.

אם אכן קיימת עילה לערעור, יש להמשיך בתהליך משפטי בליווי עורך הדין, שבמקרים רבים מפריך את טענות חברת הביטוח ומזכה את המבוטח בכספי הסיעוד.

נדחתה תביעה? התייעצו בפורום תביעות סיעוד

חברת הפניקס – מסלולי ביטוח סיעוד

קבוצת הביטוח הפניקס הוקמה בסוף שנות הארבעים על ידי דוד חכמי ז"ל, והיא נחשבת כיום לאחת מקבוצת הביטוח הגדולות והמובילות בישראל. הקבוצה עוסקת למעשה בכל תחומי הביטוח הקיימים וביניהם ביטוחי רכב, חיים, עסקים חיות מחמד, פנסיה, בריאות וביטוח סיעודי במגוון מסלולים.

חברת הפניקס מציעה מספר מסלולי ביטוח סיעודי ללקוחותיה, הכוללים בין היתר:

  • ביטוח סיעודי מקיף עם פרמיה המשתנה בהתאם לגיל המבוטח.
  • ביטוח סיעודי מקיף עם פרמיה קבועה המתאימה גם לאנשים פרטיים.
  • ביטוח בריאות סיעודי עבור נפגעי מחלה או תאונות.
  • ביטוח בריאות סיעודי משלים המיועד למבוטחים פרטיים או קבוצתיים.

בעת בחירת מסלול ביטוח סיעודי בחברת הפניקס ועם חברות אחרות, חשוב מאוד לקרוא את סעיפי הפוליסה במלואם, כולל סעיפי חריגים, נספחים והערות. כמו כן, מומלץ להיעזר בעו"ד ביטוח סיעודי על מנת שיעזור לכם לבחור במסלול המתאים ביותר עבורכם.

ניגוד האינטרסים של חברות הביטוח

פוליסות ביטוח למיניהן, כולל ביטוח סיעודי, נועדו להגן על מבוטחים ולספק להם נתיב השקעה בטוח ומוגן שישמש אותם בעת הצורך.

אולם חברות הביטוח וביניהן גם הפניקס מהוות גופים מסחריים, המשקיעים את כספי המבוטחים באפיקי השקעה מגוונים וכך מרוויחים את לחמם. לכן, החברות אינן ששות לוותר על כספים לטובת מבוטחיהן, ונוטות לדחות תביעות ביטוח סיעודי גם כאשר באמתחתה נימוקים הנתונים לפרשנות או למחלוקת לגיטימית.

לא פעם אף מתברר בערכאה שיפוטית  שטיעוני הדחייה נשענים על קנה רצוץ, ובעזרת ייצוג משפטי הולם של עו"ד ביטוח סיעודי ניתן לערער עליהם ולזכות בתביעה.

דוגמה למקרה של דחיית תביעת סיעוד

בפורומים של ביטוח סיעודי ניתן למצוא פניות רבות של אנשים, אשר בקשתם לתביעת סיעוד נדחתה וכעת הם מבקשים ייעוץ והכוונה.

דוגמה לכך היא מקרה של קשישה עיוורת בת שבעים ושש, שבחרה להישאר אנונימית כמו רבים אחרים הפונים לייעוץ בפורומים אלו. האישה הייתה מבוטחת שנים רבות בחברת הפניקס ובשנים האחרונות מצבה הורע עקב מחלת כליות קשה, הגורמת בין היתר לאיבוד ניכר של יכולת השמיעה. לכן נזקקת הקשישה לטיפול סיעודי צמוד במשך עשרים וארבע שעות ביממה, כהמלצת רופא המשפחה, אולם הפניקס דחתה תביעת סיעוד זו בטענה שהיא איננה עומדת בהגדרות הסיעודיות של הפוליסה.

ילדי הקשישה מבקשים לדעת כיצד ניתן לערער על טענות חברת הביטוח. בהקשר זה, חשוב לנו להבהיר, כי מדובר בנימוק נפוץ לדחייה של תביעת סיעוד, וכי במקרים אלו חשוב מאוד להיוועץ עם גורמים מקצועיים, לרבות רופאים ועורכי דין, על מנת לוודא האם יש ממש בטיעוני חברת הביטוח.

חשוב להבהיר, כי אין המדובר בעניין יוצא דופן ומיוחד דווקא ביחס לחברת הפניקס, כי אם בנימוק נפוץ לדחייה מצד כלל תאגידי הביטוח המבטחים בפוליסות אלו.

חשיבותו של ייצוג משפטי הולם בעת דחיית תביעות ביטוח סיעודי

במידה ונדחתה תביעתכם לביטוח סיעודי על ידי הפניקס, כלל, הראל, או כל חברת ביטוח אחרת, חשוב להסתייע בייצוג משפטי ובליווי של איש מקצוע – עו"ד ביטוח סיעודי. סיוע זה יעזור לכם לעבור את התהליך המורכב של התביעה ויגדיל באופן משמעותי את סיכויי הזכייה בתגמולים.

כתב התביעה חייב להיתמך בחוות דעת מטעם רופא המתמחה בבעיית התובע, שתאשר כי מצבו הבריאותי והרפואי אינו מאפשר לו לתפקד באופן עצמאי. דו"ח זה מוצג בבית המשפט לצד אישורים ומסמכים רלוונטיים על ידי עורך הדין, הנעזר בידע ובכלים שבאמתחתו על מנת להפריך את טענות חברת הביטוח, ופעמים רבות עולה בידו לעשות כן.

האם הכתבה סייעה לך? כןלא מצאת טעות בכתבה? נשמח לדעת!
הגיבו לכתבה

נשמח לשמוע את דעתכם לגבי המפורט בכתבה.

שאלו בפורום תביעות סיעוד

מוזמנים לשאול כל שאלה בפורום מקצועי ולקבל מענה על ידי עורכי דין.

קבוצת "הבית המשפטי למבוטח" בפייסבוק ממתינה לכם

הצטרפו לדיונים מקצועיים בנושא בקבוצת הפייסבוק

פנו אלינו

מוזמנים לפנות לייעוץ מקצועי שיינתן ללא התחייבות ובסודיות מלאה.

התגובה שלך